블렌더 레퍼런스 이미지 각도 고정된 상태로 띄우기
카메라의 Background image 기능을 이용한다.
(넘버패드 0을 눌러 카메라 시점으로 이동 후 키보드의 Home버튼을 누르면 카메라 크기가 자동으로 뷰포트창 크기에 맞춰진다.)
*카메라 시점에서 볼때만(넘버패드 0)레퍼런스 이미지를 볼 수 있다.
How to set a fixed background image as reference for sculpting?
The background should be fixed and not change with the orientation of the model: All the information I can find is about using background images for modelling reference, by using empties, planes e...
blender.stackexchange.com
https://designsync.com.au/how-to-resize-camera-viewport-in-blender/
How to resize camera viewport in Blender 2.8?
Having issues with your camera viewport being too small or too large in Blender? To set this up follow the guide below to solve your problem. 1. Select the camera view (top right icon) or press Num…
designsync.com.au
'3D CG' 카테고리의 다른 글
입체적인 두상과 이목구비 (1) | 2021.09.28 |
---|---|
블렌더 오브젝트가 까맣게 변하고 브러쉬 적용이 안될때 (0) | 2021.09.16 |
블렌더 타블렛 사용시에만 반응 속도가 느려지는 경우 해결방법 (0) | 2021.09.16 |
유니티 기본 툰셰이딩을 이용한 카툰렌더링 (0) | 2021.09.04 |
3D CG 애니메이션의 제작공정 (0) | 2021.09.01 |